Margit Sandemo

Är en sjuhelveteskvinna med en stor fantasi, hennes böcker berör en på nått sätt alltid. Hon skriver om saker som få vågar skriva om & ja man måste helt enkelt läsa hennes böcker. Jag började motvilligt läsa Sagan om isfolket när jag var 15 år gammal (vem blir inte avskrämd som femtonåring när man ska börja läsa en serie på 47 böcker?) men redan efter halva första boken var jag fast & sens dess har jag väl läst den 2-3 ggr & även hennes andra serier som t ex Häxmästaren, ljusets rike & dom svarta riddarna, har några fristående som jag läst med har inte hunnit med allt än men jag håller på :) I mitt samlande av Margit Sandemo böcker så fattas det bara 3 st, tre ynka böcker som jag skall köpa så fort jag hittar dom & har råd. Tror aldrig att jag har träffat någon som inte gillat Margit Sandemo (som läst hennes böcker det vill säga). Jag säger bara LÄS LÄS LÄS du kommer inte ångra dig & du månader/år av underbar läsning framför dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0